Ha elég a hidegből - egzotikus telelések
2019. január 02. írta: Goviatravel

Aligha él olyan ember a Földön, aki a zord tél derekán ne vágyna felhőtlen napsütésre, langyos homokfövenyre, kellemesen simogató hullámokra, kényelmes nyugágyra valahol az örök nyár birodalmában. És aligha akad a Földön még egy olyan vidék, ahol annyira érintetlen, édeni szépségű helyeket találunk, mint  például Afrika partjának keleti szigetein.

Zanzibárra a legutóbbi időkig igen körülményesen juthattak el a kalandor lelkű nyárimádók.
Ma már jóval olcsóbban és egyszerűbben érhetjük el a Tanzánia partjaitól nem messze fekvő gyönyörű szigetet.

(Egy hét 4 csillagos szállodában, 230-250 ezer Ft-tól foglalható)

A méltán világhírű Seychelle-szigetek legismertebb partja a La Digue szigetén található gránitpart. A több film és reklámfilm helyszínéül szolgáló homokföveny a rendíthetetlenül sorakozó gránitsziklákkal a valóságban még szebb, mint a filmeken. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a tengerparttól nem messze, egy pálmaliget közepén olyan villákat is találunk, ahová királyok és államfők járnak nyaralni. Ráadásul La Digue-on nincs autóforgalom, így páratlanul tiszta levegő és végtelen nyugalom társul a paradicsomi állapotokhoz.

(Egy hét ezen a vidéken már 249.000 Ft/fő áron foglalható, all inclusive ellátással)

A karib-tenger egyik egzotikus szépségű gyöngyszeme az egykori holland gyarmat Aruba. Ha megunjuk az aprócska, de hangulatos és főként éjszaka nyüzsgő fővárost, Oranjestad-ot, és a sziget másik oldalát választjuk, igazán vadregényes partokon kirándulhatunk. Aruba leghíresebb partszakaszát természet alakította sziklahídja tette vonzó látványossággá.
A kaktuszok lepte sziget olyan, mint maga a Karib térség: csupa szebbnél szebb és váratlanabbnál váratlanabb meglepetés. Legjobban akkor járunk, ha luxushajóutat választunk, hogy mindennap más és más arcát lássuk a szivárványszínű Karib szigetvilágnak.

(Egy hét hajón, all inclusive ellátással,  kb.300.000 Ft/fő ártól)

A thaiföldi Nang Yuan sziget egy a természethez hangolt üdülőparadicsom. A szigeten lévő resort, azaz szálloda területén szinte beleolvadunk a természet szépségeibe. A látogatóknak csak néhány egyszerű szabályt kell betartaniuk ahhoz, hogy ez a kis idill megmaradjon. A búvárok kedvelt célpontjaként is közismert, három részből álló szigetre például nem szabad bevinni semmiféle műanyagot, üveget, tilos a korallokat és a kagylókat megérínteni.
Nang Yuanon különféle bungalók között válogathatunk, az egyszerűtől a luxus kategóriáig.

Ezek kialakításakor is ügyeltek a természettel való harmóniára: a fából készült kis házak az óriás sziklál fölötti hegyoldalban bújnak meg, teraszukról pazar kilátás nyílik a homokos öblökre. A szigetre természetesen csak hajókkal juthatunk el.

De mit számít mindez akkor, ha egy isteni üdülőparadicsomba érkezünk?!

Sri Lankától délre található Maldív-szigeteket a nászutasok paradicsomának is nevezik, hiszen számtalan atolljának egzotikus környezetében valóban édes mézesheteket tölthetünk. A csodaszép, békés természetben, a langyos hullámokkal simogató tengerpartokon a pihenésen kívül nem sok mindent tehetünk. Esténként semmi nem zavarhatja meg a tengerbe bukó naplementét, és a fehér korallhomokos part is csak a miénk, hiszen a turisták, akik a pálmafák alatt megbújó bungalókban pihennek, egyáltalán nem zavarják egymást.

Aktív kikapcsolódásként azért vízisízhetünk a korallok felett, vitorlázhatunk a sziget körül, kerékpározhatunk a gyönyörű pálmaligetekben, vagy sétálhatunk egy nagyot a parkokban.
Itt nem kell attól tartanunk, hogy a szomszéd törölközője fürdőlepedőnkre lóg.

Ha pedig nem sajnálunk egy kicsit többet fizetni szállásunkért, víz feletti bungalónkból is szemlélhetjük a kristálytiszta vízben úszkáló halakat, rájákat, s ha ahhoz van kedvünk, teraszunk lépcsőjéről le is ereszkedhetünk közéjük egy búvárszemüveggel.

(Egy hét a Maldív-szigeteken, repülőjeggyel kb. 300.000 Ft-tól)

Lehet ennél kellemesebben eltölteni az egyre hidegebb telet?

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DéR 2019.01.07. 14:59:31

Jó összeállítás, bár véleményem szerint ezekre az úticélokra sajnos nem érdemes csak egy hétre menni. A Karib térségben szerintem a legjobb nyaralás Kuba vagy Dominika, de ez nyilván egyéni ízlés kérdése is.