Rólam
2011. május 27. írta: Goviatravel

Rólam


1150563_10151788956158905_1892998441_o.jpgEgy napló? Túl triviális! Lehettem vagy tizenkét éves, amikor írtam, minden éjjel néhány oldalt a kis lakattal zárható, virágos naplómba. 

Ma, egy nyugodt, kellemes nyár estén "úti naplót" szeretnék írni- de hol kezdjem? És melyik utazásommal?

Bejártam keresztül-kasul a fél világot, kalandra vágyva, ismeretekre szomjazva. Megszálltam egyszerű szobákban és luxushotelekben, Szingapúrtól Havannáig, láttam naplementét a Boszporuszon és napfelkeltét az óceánon, megmásztam a Vezúvot, extázisba estem az Etna kitörésétől, kószáltam a varázslatos Velence utcácskáin, féltem, hogy nem tudok kommunikálni a többetnikumú kaotikus Londonban.

Nem tudnám leírni, miképp törtek elő könnyeim a káprázatos nápolyi öböltől - tenger hullámainak lefordíthatatlan szavai, strandok, kikötők mindannyi belül őrzött emlék...

Ez a napló őrizné a különleges pillanataimat?

Ha útra indulok, egyedül vagy akár szervezett utazással, átgondolom előre: mit akarok látni, mit akarok felfedezni, mit akarok megkóstolni. Mindig felkészülten indulok útra, mert nekem édeskevés csak azt látni, amit a libasorban felálló turisták élén álló, esernyőjét magasba tartó idegenvezető elmond, mert nekem kevés az, amit minden turistának látni kell.

Miért kezdem el írni ezt a naplót? Mert imádok utazni és szeretek írni.

Mert munkám során is azt teszem amit mindig is szerettem volna tenni: mások utazásait szervezem, tanácsokat és ötleteket adok. 
Mert pontosan tudom mikor, hol, mire kell figyelni - nem csak az általam is bejárt helyszíneket ismerem, hanem elfogadható pontossággal ismerem az egész világot.

Írom vagy sem ezt a naplót?

Kevés átvenni egy repülőjegyet vagy vouchert egy utazási irodában... mit ér, ha csak átadják?
Mit ér, ha az utazó nem rendelkezik kellő ismerettel?
Miért kellne egy olyan érzés nélkül utazni, hogy ne azt érezzük már láttam, már jártam itt?

Ez nem csak egy utazási napló, nem csak az én utazásaim naplója, ez azon utazásoké is, melyeket ha csak szervezve is, de gondolatban mindig bejárom - más dimenzióban - de megyek, megyek, hogy helyet teremtsek másoknak földön, vizen, levegőben, városban és tengerparton, múzeumokban, akár a Mona Lisa előtt állva, ne csak "egy kis festés" érzése kerítsen bárkit hatalmába, mondjon valami újat!

Azt hiszem én is megyek tovább naplómban, de ez nem csak egy egyszerű napló - ez a Napló az utam és talán másoknak egy varázslat mely idővel megmarad.

Utazási ajánlataim megtalálhatóak oldalamon: GOVIA Travel

Barátsággal, Fejér Emese

A bejegyzés trackback címe:

https://govia.blog.hu/api/trackback/id/tr4912465215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamás báttya 2020.01.02. 18:08:32

Nagy élmény ezen az oldalon kalandozni!
süti beállítások módosítása