Nos ez a hír nem igaz! Nem igaz, hogy Japán fizeti az utad felét.
A világ minden táján erről beszélt a média, a weboldalaktól az újságokon át a TV-ig: Japán a vakáció felét fizeti minden olyan utazó számára, aki úgy dönt, hogy a felkelő nap földjén tölti ezt.
Sajnos sok fiktív hír született Hiroshi Tabata turisztikai ügynökség vezetője által javasolt beruházási tervből.
A valóság ezzel szemben az, hogy 12,5 milliárd dollárt kívánnak költeni az idegenforgalmi ágazat újjáélesztésére, abban az évben, amikor Japánnak a Tokiói Olimpia - amelyet 2021-re halaszottak- látogatási rekordot ígért.
Áprilisban csak 2900 külföldi látogatta meg a felkelő nap országát.
Ez a szám 1964 óta nem csökkent 10 000 alá.
2900 szemben a 32 millió turistával, akik 2019-ben látogattak el Japánba.
Szó volt egy Go To Travel elnevezésű kezdeményezésről, amelyben a kormány napi 20 000 jen (kb. 165 euró) összeggel támogatta volna azokat, akik úgy döntenek, hogy szabadidő-kirándulást foglalnak Japánba, anélkül, hogy bármilyen módon meghatároznák mire költik el ezeket az "utalványokat”.
A világsajtó helytelenül jelentette be, hogy a program fedezi az utazók költségeinek felét.
Nyaralás Japánban: a részletek
Japán éppen néhány napja lábalt ki a rendkívüli helyzetből, és kész újraindítani a turizmust.
Úgy gondolják, hogy az helyreállás július körül kezdődhet, még akkor is, ha ma a külföldi utazók belépése tilos.
A látogatók számára a nyaralás felének kifizetésének ötlete, jelenleg néhány alapvető esetre vonatkozik:
- csak az országon belül utazó japán utazókra,
- csak akkor érvényes, ha egy japán ügynökségtől, utazási irodától rendelik meg a turisztikai csomagot. Tehát a bónusz nem jár az utazómajmoknak, nem igényelhetik azok a DIY -”csináld magad" utazók, akik ügynökség, utazási iroda közvetítése nélkül szervezik meg az utat,
- várhatóan a tartózkodás három napján egy ingyenes éjszaka, valamint a múzeumok és régészeti lelőhelyek ingyenes jegyei is szerepelnek az üdülési bónuszban.
A javaslat fontolóra veszi a Japánon belüli utazáshoz használt repülőjegyek egy részének visszatérítésének lehetőségét is.
Nem ez az első alkalom, hogy a Japán Turisztikai Ügynökség és a Jnto, a Japán Nemzeti Turisztikai Hatóság megvizsgálta a hazai turizmus ösztönzésének megoldásait, és úgy tűnik remek ötletekkel tudtak ismét előállni. Nem hagyva magára az utaztató szakmát.
Néhány hónappal ezelőtt, a Japan Airlines-szel együttműködve, kezdeményezés indult a Tokió 2020 alkalmából, amelynek konkrét célja az, hogy a turistákat az ország kevésbé ismert helyeire vonzza, és 50.000 ingyenes repülőjegyet bocsásson ki a belső járatokra.
A hivatalos híreket néhány napon belül közzéteszik a Japán Turisztikai Ügynökség honlapján, és ez lesz az első lépés a világ egyik legszebb országának turizmusának újjászületése felé.